EMS training

De EMS training is een uitgebreid programma dat is ontworpen om deelnemers voor te bereiden op de eisen die worden gesteld aan een medisch noodhulpverlener. De opleiding is gebaseerd op de normen van de zorg gedefinieerd door de National Association of Emergency Medical Technicians en de National Healthcare Safety Network. Een EMS-opleiding duurt meestal ongeveer een jaar, en gedurende deze tijd krijgen de studenten onderricht in veel verschillende onderwerpen. De vier hoofdgebieden die je tijdens een EMS-opleiding zult verkennen zijn: beoordeling van de patiënt en plaatselijk beheer, technische vaardigheden, medische procedures, en communicatie. Deze onderwerpen worden opgesplitst in kleinere lessen die op regelmatige tijdstippen tijdens het programma worden gegeven. Elk behandeld onderwerp wordt behandeld met een variatie van lezingen, hands-on activiteiten, klinische ervaringen, casussen studie en huiswerk opdrachten. Aan het eind van elke les maak je een korte toets en dien je een schriftelijke opdracht of laboratoriumrapport in naar aanleiding van wat je onderweg hebt geleerd.

Patient Assessment and Scene Management

Dit deel van het programma richt zich op de basisvaardigheden van een EMT. Na toelating tot de cursus, zullen de studenten de verschillende aspecten van beoordeling en scène management leren. Deze vaardigheden omvatten lichamelijk onderzoek, beoordeling van de luchtwegen, vloeistoftherapie, wondbehandeling en positionering van de patiënt. Je zult ook leren hoe je vitale functies kunt opnemen, medicijnen kunt toedienen en bloed kunt afnemen om patiënten in de gezondheidszorg te helpen. De cursus wordt afgesloten met een diepgaande studie van de verschillende soorten letsel en de behandeling daarvan met behulp van steriele procedures.

Technische Vaardigheden

Dit deel van de cursus richt zich op de meer geavanceerde vaardigheden van een EMT. Hier leren studenten hoe te handelen bij hartstilstand, groot trauma, beroerte en ademhalingsproblemen. Je leert ook hoe je patiënten stabiliseert, een luchtweg instelt en een intraveneuze lijn inbrengt om medicatie toe te dienen. Onderwerpen als het vastzetten van een luchtweg en geavanceerde cardiale levensondersteuning/CPR komen aan bod. Je leert ook hoe je een defibrillator en automatische externe defibrillator (AED) moet gebruiken.

Medische procedures

In het programma maak je kennis met verschillende medische handelingen zoals wondverzorging, het toedienen van medicatie en bloedafname. Je leert hoe je op de juiste manier een kaart gebruikt, infuusslangen aanlegt en vloeistoffen en medicijnen toedient aan patiënten. Je leert hoe je wonden en andere verwondingen moet schoonmaken en verbinden. Samen met de technische vaardigheden vormen deze procedures de medische procedures.

Communicatie

Communicatievaardigheden zijn een belangrijk onderdeel van het beroep van hulpverlener. In dit deel van de cursus wordt ingegaan op hoe je effectief communiceert met patiënten, familieleden en andere hulpverleners. U leert over het belang van communicatie bij eerste hulp en reanimatie. Communicatie is van vitaal belang in vele situaties, en het is een belangrijk onderdeel van het werk voor hulpverleners.

Als je erover denkt om een EMT te worden, dan is het essentieel dat je een goed begrip krijgt van het opleidingsprogramma. Het volgende artikel zal je alle informatie geven die je nodig hebt over de opleiding, evenals informatie over hoe je je kunt aanmelden en wat je kunt verwachten tijdens de aanmeldingsprocedure. Dit alles zal je helpen om een weloverwogen beslissing te nemen over je toekomstige carrière op het gebied van spoedeisende hulp.